Mongoolse uitdrukkingen - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu Mongoolse uitdrukkingen - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu

Mongoolse uitdrukkingen

Door: B. Sprengers

Blijf op de hoogte en volg Barry

24 Juli 2008 | Mongolië, Ulaanbaatar

Toch nog effe een berichtje tussendoor. Gisterenmorgen kwam de trein aan in Ulaan Baatar (Mongolie). Ik zou worden opgehaald, maar helaas was mijn chauffeur 30 minuten te laat, zodat wel 25 taxichauffeurs zich om mij heen hadden verzameld die mij wel even weg zouden brengen.

Uiteindelijk kwam onze vriend toch opdagen. Ik ging van het station direct naar het Terelj gerkamp; gelegen ver buiten de stad.

Ik weet nu waar de uitdrukking: "Rijden als een mongool" vandaan komt. Alles in de stad kriskras doorelkaar, maar in de bergen (waar de toeristische gerkampen liggen) soms met tegen de honderd km per uur over de gatenkaas die daar als weg wordt gebruikt. Wat een uurtje rijden had moeten zijn, werd op een gegeven moment 3 1/2 uur.
Mijn chauffeur wist niet waar hij moest zijn en toen ik het bord van mijn verblijfplaats zag reed hij gewoon door; schele mongool (je kent de uitdrukking wel!). Uiteindelijk gestopt en overnacht bij een familie waar ik hartelijk werd ontvangen.
Toen echt genoten van de omgeving; het lekkere eten de gastvrijheid van de lokale bewoners.

Nu nog het laatste stukje van de trein naar Beijing en dan zit de reinreis erop.

Groetjes.

  • 24 Juli 2008 - 08:10

    Janine Groenhuijzen:

    Ha die Barry !

    Had e.e.a. van je moeder gehoord, maar wat een avontuur zeg. Wat zul jij blij zijn als je veilig in Beijing aangekomen bent. Anyway, geniet er zoveel mogelijk van, want zoiets maak je niet dagelijks mee !

  • 24 Juli 2008 - 17:39

    Hey Wereldreiziger ,:

    Het is elke keer weer een verrassing als we een smsje van jou krijgen wat voor spannende din gen je nu weer hebt mee gemaakt :-) We hopen dat je ondanks dat toch een beetje kan genieten van de omgeving en alles wat je ziet en hoort!! Succes in de "boemeltrein"en op naar de spelen.

    Groetjes Jenny en Ralf x

  • 25 Juli 2008 - 08:31

    Frank:

    He kerel,

    leuk om je bericht te lezen. Ik moet er wel om lachen.
    Wij zijn al weer een hele week aan het werk. Veel plezier nog, groeten Frank

  • 25 Juli 2008 - 17:00

    Karen:

    Hey Barry!
    Je maakt weer genoeg mee, zo te lezen. Een avontuur is het zeker! Veel plezier nog daar en dat je maar veel mooie avonturen hebt. Ik blijf je volgen...Groetjes Karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2008

Oost West Thuis Best

16 Augustus 2008

Einde Spelen

09 Augustus 2008

De spelen zijn begonnen!

03 Augustus 2008

Hoogtepunten Beijing deel II

30 Juli 2008

Hoogtepunten Beijing deel I
Barry

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 10739

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: