Einde Spelen - Reisverslag uit Peking, China van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu Einde Spelen - Reisverslag uit Peking, China van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu

Einde Spelen

Door: B. Sprengers

Blijf op de hoogte en volg Barry

16 Augustus 2008 | China, Peking

Helaas zitten de OS er voor mij alweer op! Het was fantastisch en af toe nagelbijten geblazen.

De eerste dag naar badminton geweest.
Helaas geen Nederlandse inbreng, maar wel een ontzettend intensieve en leuke sport om naar te kijken.
's Avonds naar handbal gaan kijken. Hier speelde werldkampioen Noorwegen tegen gastland China. Noorwegen won, maar wel pas in de tweede helft.

De tweede dag naar judo. Helaas redde Dex Elmont het niet in de klasse - 66 kg, waar anderen Nederlanders wel een plak wisten te scoren.

Dag 3; hockey en schermen op het programma. Helaas geen wedstrijd waarin Nederland speelt. Pakistan verliest van Engeland en Duitsland wint van China. Schermen bij de dames floret wordt gedomineerd door Italie.

Vervolgens naar volleybal. Opnieuw 2 wedstrijden per sessie. 's Middags spelen USA en Brazilie (toppers).
's Avonds speelt gastland China tegen Venuzuela. Allebei zijn het geen toppers, maar spannend. China wint met 16-14 de 5-de set en het dak gaat er figuurlijk af!

De laatste sportdag kijk ik naar tafeltennis. De Nederlandse vrouwenploeg speelt allereerst tegen Nigeria, maar verliest daarna van USA en Singapore. Helaas uitgeschakeld en wederom geen plak binnengehaald.

Regelmatig 's avonds naar het HHH geweest om plakken te vieren of om zomaar effe een patatje naar binnen te schuiven. Supergezellig daar!
Veel BN-er gezien, zoals:
- Prins W. Alexander
- Prinses Maxima
- DJ Van Velzen
- Linda de Mol
- Jan Smit
- Cor en Dennis van der Geest
- Jan Bos
- Pieter van den Hoognband
- Job Cohen
- Henk Gemser
en nog veel meer.

Inmiddels ben ik aangekomen in Xian. Vliegreis was 2 uur, maar ik zat weer eerste rang bij een Chinees die van de 2 uur 1 uur heeft zitten eten (lees: schranzen).

In Xian het wereldberoemde terracottaleger- en fabriek bezocht alsmede de fonteinen met muziek.
Hotel zou 4-sterren moeren zijn, maar volgens mij hebben ze er 2 gekocht.

Morgen een dagje vrij en dus effe rustig aan, want ik merk wel dat alles veel energie kost.

Groetjes en de volgende keer vanuit Shanghai, want daar vlieg ik 18 augustus naar toe voor de laatste paar dagen.

Groetjes.

  • 16 Augustus 2008 - 14:35

    Janine:

    He Barry, lijkt me echt super wat jij daar allemaal meemaakt ! enne nog de samba gedanst met maxima ?

    nog veel plezier de laatste dagen in china !

  • 17 Augustus 2008 - 00:33

    Liedeke:

    Ha Barry, ook vanuit Costa Rica volg ik jou avonturen! Helaas krijgen we hier heel weinig van de Spelen mee. Het is hier wel helemaal fantastisch! Mooi land, leuke activiteiten, echt genieten! Ik wens jou nog een hele fijne vakantie, geniet ervan en tot in september. :)

  • 17 Augustus 2008 - 14:14

    Wvdlinden:

    met plezier jouw verslagen gelezen. je kunt wel een lezing houden op het bokt de groeten en zorg dat je weer goed thuis komt

  • 17 Augustus 2008 - 22:53

    Karen:

    Hey Barry!
    Leuk om al die verhalen van je zo te volgen. Je verveelt je niet zo te horen. Ben erg benieuwd naar de foto's. Hier gaat alles z'n gangetje. De clubkampioenschappen beginnen alweer bijna, dus we kunnen weer aan de bak. Geniet er nog maar van de laatste paar dagen en tot snel maar weer!
    Groetjes Karen

  • 18 Augustus 2008 - 08:26

    Tea Grijpstra,:

    Wat een reis, Barry!
    En nu nog Shanghai; wel
    de Pearltower doen!
    Veel plezier nog!
    H.gr. ook van Jan.

  • 19 Augustus 2008 - 08:52

    Mir En Vin:

    Hey Barries!
    Goed afgesloten dus daar in Peking! Heb je Xander nog voor me ten huwelijk gevraagd? Fotootje???
    Wanneer kom je precies weer thuis?
    Geniet nog van je laatste daagjes Shanghai en wel uitgerust thuiskomen he want vakantie zit er dit jaar niet meer in vrees ik voor je.
    Goede vliegreis terug in elk geval en tot snel!
    Groeten!

  • 19 Augustus 2008 - 09:57

    Xian Yung:

    hallo bally,
    ik vond het heel gezellig met jou naar spolt kijken tijdens de spelen. Nu ga je naar sjanghaai en ik vlieg tlug naar Eindhoven. Kom je volgende week bij mij eten. Ik zal dan lekkel chinees halen!!!! haha.

  • 20 Augustus 2008 - 16:50

    Mart:

    barry,geniet er nog maar van die laatste dagen en kom goed thuis.dan krijgen we het verhaal wel compleet te horen. terracota leger was imposant he nu wij hebben een groot deel ervan in duitsland gezien. ontvang veel groetjes van ans en mij mart

  • 20 Augustus 2008 - 17:49

    Francien En Anton:

    Hoi Barry
    Volgens ons is alle inspanning die jij moet leveren net zo zwaar als deelnemen aan de os. We zullen maar hetzelfde zeggen als je bezorgde moeder.Jongen pas goed op jezelf. Doeiii

  • 22 Augustus 2008 - 07:06

    Sander:

    Ha Barry,

    het is wel een dolle reis hè....goedo mte horen dat alles goed gaat. Hier verder alles prima. Geniet er nog efkes van en tot snel,

    Groeten
    Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2008

Oost West Thuis Best

16 Augustus 2008

Einde Spelen

09 Augustus 2008

De spelen zijn begonnen!

03 Augustus 2008

Hoogtepunten Beijing deel II

30 Juli 2008

Hoogtepunten Beijing deel I
Barry

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 10718

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: