Hoogtepunten Beijing deel I - Reisverslag uit Beijing, China van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu Hoogtepunten Beijing deel I - Reisverslag uit Beijing, China van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten Beijing deel I

Door: B. Sprengers

Blijf op de hoogte en volg Barry

30 Juli 2008 | China, Beijing

Ni hao,

Wat is dit een enorme stad zeg! Het verkeer kroeilt als mieren door elkaar heen en iedereen neemt voorrang in plaats te geven. Menig brommerfietser of voetganger heb ik al onder een taxi zien liggen.

De afgelopen dagen heb ik regelmatig de taxi genomen (zo lui als ik ben) en ben op zoek gegaan naar de "actracties" van Beijing (China).

Zo ben ik de afgelopen dagen geweest bij:
-De Minggraven (dooie boel);
-De Chinese Muur (verrekte lang en hoog);
-De Hemelse Tempel (was die dag enorm warm; mijn hemel);
-Het Tian 'an Menplein en De
Verboden Stad (vol met mensen en alles in het teken van de OS);
-Qian Men (twee opvallende wachttorens);
-Diverse natuurparken met verschillende pagodes (ook mooi).

Verder deze keer geen gekke dingen meegemaakt (sorry). Ook nog geen BN-ers gesproken (wel 2 hockeyers van het Australies elftal gesproken).

Zojuist nog naar een Kung Fu show geweest; zoiets zie je ook niet dagelijks.

Tot slot: iedereen bedankt voor de leuke reacties en mailtjes van de afgelopen dagen. Doet je toch goed weer een berichtje uit Nederland te ontvangen.

Groetjes.

• 30 Juli 2008 - 15:04

FC De Trekhazen:

Hier een kort bericht uit Den Bosch. Leuk om je verhalen te lezen, kunnen er wel om lachen (vooral het gesloten hotel!)
    We hebben nog een leuke link voor je:
    www.thebathroomdiaries.com/china. Tip: neem eens een kijkje in de Botanical Gardens, Haidian District. Dit zal je na je voorgaande avonturen wat opvrolijken!!!

We wachten op smart op 'Hoogtepunten Beijing deel II'.

Groetjes je collega's van de tweede verdieping

• 30 Juli 2008 - 19:02

Janine:

wacht met spanning op je verdere avonturen
    groetjes
    Janine

• 31 Juli 2008 - 17:21

Ralf En Jenny:

hey barry,

zo te lezen gaat het allemaal goed daar en vermaak je je nog heelgoed en volgende week gaat het eindelijk beginnen waar je eigenlijk voor gekomen bent de os. dat zal vast ook een hele happening zijn. en ik denk dat het leuker is om met het vrouwen hockey team te praten. hier gaat ook alles zijn gangetje en het is hier bloed heet we spreken elkaar snel weer.

groetjes ralf en xxx van jenny

• 31 Juli 2008 - 17:52

Anja:

hoi Barry,
    ik heb je weblog nu ook ontdekt en dus volgen wij jouw avonturen in China op de voet. Veel plezier bij de OS en doe PvdH de groeten van mij!
    Groetjes uit Geldrop

• 31 Juli 2008 - 19:31

Mama Mia:

na plus minus twee weken een beetje rust in de tent dat krijg je van zoon ondernemende vent

• 01 Augustus 2008 - 07:17

D'n Zebregs:

Hey Splengeltje! Is het een beetje vol te houden daar? Ik heb nog wat leuks voor je. Ik kreeg een mailtje van die gast van de Bank of Bejing waarover ik je al verteld had. Lees onderstaand bericht:

Now I'm taking a temporary position in Head Quarter of Bank of Beijing, during the Olympic time, our bank will provide service for foreign people who are ING clients, only have to show their ING cards and will be treated as our VIP clients, and this is mainly what I'm doing, co-ordinate and keep everything goes fine.

Best Regards
    Jin Tao
    Hua'an Branch
    Bank of Beijing
    Tel: 66161366
    Mob: 8613426405640

Als je ook geinteresseerd bent in een VIP-treatment, dan kun je contact met hem opnemen. Heel veel plezier nog daar en denk eraan, neem vool mij een kalendel vool thuis mee!

• 01 Augustus 2008 - 07:53

D'n Zebregs:

In aanvulling op mijn eerdere bericht, zie onderstaande mailwisseling:

Hey Jin!

What a quick reply! Sounds like you're having fun over there in Bejing. My friend Barry he is already in Bejing (he took the Bejing Express train from Moskou....awesome!). I'll pass on your details and will tell him to give you a call!

IIGP reunion will be great! Where is yours going to be?

Take care!

Best wishes,

Niels

Van: taojin@Bankofbeijing.com.cn [mailto:taojin@Bankofbeijing.com.cn]
    Verzonden: vrijdag 1 augustus 2008 9:33
    Aan: Zebregs, N. (Niels)
    Onderwerp: hi

Hey Niels

Nce to hear from you and great to know you're doing fine!

About your friend Barry, is he alrealdy in Beijing? yeah, of course you can pass my informaiton to him. My bank can offer discount on foreign currency exchange for ING clients, he only need to bring his ING card. More details, we put a site on www.ing.com called Beijingeasier. If there's anything I can help, he can call me on my cell phone directly and number is 13426405640.

BTW, wish you guys have a great IIGP 2007 reunion in October!

Best Regards
    Mob: 8613426405640

• 11 Augustus 2008 - 08:31

Tea Grijpstra:

Ni hao Barry,

Fantastisch,wat zie en beleef je veel daar!
    Geniet volop en blijf voorzichtig! Wij hebben toch veel te weinig gezien toen; `t waren voor ons ook maar 3dagen!
    Hartelijke groeten,ook van Jan!