Hoogtepunten Beijing deel II - Reisverslag uit Beijing, China van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu Hoogtepunten Beijing deel II - Reisverslag uit Beijing, China van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten Beijing deel II

Door: B. Sprengers

Blijf op de hoogte en volg Barry

03 Augustus 2008 | China, Beijing

Ni hao,

Daar zijn we weer!

Ik heb weer het e.e.a. meegemaakt, hetgeen te lezen is in onderstaand bericht.

De afgelopen dagen heb ik wederom enkele "actracties" van Beijing bezocht.

Maar eerst nog de verhuizing van het ene hotel naar het andere. Alles leek goed te gaan; krijg ik op het eind van de rit een rekening van EUR 1.500,- voor mijn neus. Svp betalen ivm 6x hotelovernachting; nou probeer dan maar eens uit te leggen dat je hier noodgedwongen 6 nachten moest verblijven, omdat een gelijknamig hotel zijn vergunning nog niet had (tegen een Chinees die nauwelijks engels praat).

Tevens gisterenavond nog een mooi verhaal meegemaakt. Ik dacht: laat ik eens sportief doen en lopend naar een restaurant op zoek gaan. Zo gezegd zo gedaan. Na het uitstekende diner liep ik terug naar mijn hotel, maar onderweg stonden opeens wel 5.000 mensen (lees: chinezen). Ik denk hier moet iets gaan gebeuren waar ik bij moet zijn. Blijkt dat er om 20.08 uur 20 lichtkogels werden afgeschoten tot aan het Olympisch Dorp 4 km verderop; was mooi.
Terwijl ik sta te kijken naar het vuurwerk krijg ik opeens een baby in mijn handen geduwd en worden door de moeder van het kind foto's gemaakt. Ik moest uiteraard lachen, want zij dacht wellicht dat ik een bekende sporter was. Daar bleef het echter niet bij; anderen was het kiekje niet ontgaan dus uiteindelijk met meer dan 200 chinezen op de foto geweest (soms met hele gezinnen).
Op een gegeven moment maar de taxi genomen, want ik stond daar op een in totaal al meer dan 2 uur!

Daarnaast ben ik de afgelopen dagen geweest bij:
-Enkele kleinere moskeen en tempels;
-Dierentuin van Beijing (incl panda's);
-Zomerpaleis van de Ming-keizers;
-De Chinese Muur (ander deel);
-Chinese opera;
-De Weg van de Geest);
-Theehuis.

Zoals jullie zien verveel ik me nog niet, maar van mij mogen de Spelen beginnen!

Groetjes.

Barry

  • 03 Augustus 2008 - 11:02

    Diana:

    Ha Barry!

    Dus zelfs in China vallen jouw 'sportieve looks' op..hahaha! Wat een mooi verhaal.

    Zo te lezen heb je al veel gezien! Veel plezier nog en we houden de site nauwlettend in de gaten!

    Groetjes uit Hellimond!

  • 03 Augustus 2008 - 11:31

    Janine:

    He Barry

    Breng die voorpagina van de krant wel mee naar huis he !

  • 03 Augustus 2008 - 11:36

    Mir En Vin:

    Hey Barries!

    Tja dat sportieve uiterlijk blijft iedere keer weer de kop opsteken he, kan me er alles bij voorstellen. Nu dus naar je eigenlijke hotel, bevalt het?
    Zo te zien vermaak je je wel en maak je ook veel mee. Klinkt allemaal goed, we zijn natuurlijk weer uitermate jaloers. Hier mogen we ook niet klagen, lekker weer en vakantie over een paar weekjes dus...
    De mannen zijn weer vissen vandaag dus de vrouw zit alleen hihi
    Zie je snel weer en succes bij de Spelen!!!
    X Mir en Vin (of zal ik zeggen: Vis)

  • 03 Augustus 2008 - 17:32

    Frank:

    he sprengers, leuk om de vefrhalen te lezen... heb je misschien ook foto's?

  • 03 Augustus 2008 - 18:03

    Ralf En Jenny:

    Hey Barry,
    Jij kan zo meteen een boek schrijven over alles wat je daar mee maakt en overkomt hahahaha. Is elke keer weer een verrassing :-)
    Je hebt die chinezen toch wel laten betalen voor die foto's jouw kennende he haha!!!
    Hier alles goed, we hebben er weer een dagje huizenjacht op zitten, misschien zit er deze keer een voor ons bij, we houden je op de hoogte. Geniet ervan daar en tot mails,

    Groetjes Ralf en Jenny X

  • 04 Augustus 2008 - 01:17

    Coen:

    He ouwe topsporter,

    Mooie verhalen weer, ik zie het zo voor me! Je hebt toch zeker wel een paar foto's van die chinezen, die hebben allemaal zo'n wap- of adsl-telefoon daar dus da moet gelukt zijn. En nog alvast een tip voor de terugreis; als je weer in de trein komt te liggen met twee zweedse blondines, zorg dan ook voor wat interessante foto's haha.

    Veel plezier daar nog jongen en ben voorzichtig,

    Gr. Coen

    PS. zeg maar tegen die chinezen dat ze hier in nederland met bosjes ongevraagd asiel aanvragen en dan nog gratis onderdak (een cel) krijgen ook!!!!!

  • 04 Augustus 2008 - 09:12

    Lian:

    He Barry,

    Erg grappig verhaal; zie het al helemaal voor me!!

    groeten Lian

  • 05 Augustus 2008 - 12:05

    Piet Paulusma:

    hoe is het weer daar eigenlijk?

  • 05 Augustus 2008 - 13:19

    De Smaakpolitie:

    Geven de chinezen daar wel een kijkje in de keuken?

  • 05 Augustus 2008 - 20:24

    De Enige Echte :

    He manneke, ik lees dat je geniet en heel veel ziet en meemaakt super man! ben jaloers. Doe al die sporters, bv judokas en turners.... mijn groetjes en mocht ik daar nodig zijn kom ik wel effe over grapje!!
    Veel plezier verder en let the games begin!
    Henk

  • 06 Augustus 2008 - 12:06

    Marja Breeuwer:

    Hoi Barry,

    Hartstikke leuk om jouw verhalen te lezen.
    Je redt je daar wel bij die leuke chineesjes.
    Nog 2 dagen en dan beginnen de spelen.
    Heel veel sport(kijk)plezier en trakteer ons maar op veel verhalen.

    Groetjes
    Marja Breeuwer

  • 07 Augustus 2008 - 13:29

    Ursula:

    He Barry, hoe is het daar in China. Volgens mij heb je het heel goed naar je zin. Ik hoorde van Henk dat je deze site had. Ik moest wel lachen toen ik dit bericht las hoor, ik zag het al helemaal voor me, jij met al die chinezen op de foto. Heb je daar zelf ook nog foto's van gemaakt? Nou geniet er nog van en ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

    groeten
    Ursula

  • 07 Augustus 2008 - 14:40

    Ad Van Der Kruijs:

    Hoi Barry,
    De spelen zijn begonnen.
    Heb net naar Nederland-Nigeria gekeken(0-0)
    Niks gemist.
    Wel gaaf zo het verslag van jouw te lezen.
    Ik hoorde het van je vader van de week bij mijn ouders.Hij is wel trots op je en ook wel een beetje jaloers volgens mij.
    We zullen goed opletten of we je kunnen ontdekken op de tv.Misschien wel moeilijk met alle smog.
    Veel plezier nog en groetjes ook van Yola,
    Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2008

Oost West Thuis Best

16 Augustus 2008

Einde Spelen

09 Augustus 2008

De spelen zijn begonnen!

03 Augustus 2008

Hoogtepunten Beijing deel II

30 Juli 2008

Hoogtepunten Beijing deel I
Barry

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 10718

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: