De spelen zijn begonnen! - Reisverslag uit Beijing, China van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu De spelen zijn begonnen! - Reisverslag uit Beijing, China van Barry Sprengers - WaarBenJij.nu

De spelen zijn begonnen!

Door: B. Sprengers

Blijf op de hoogte en volg Barry

09 Augustus 2008 | China, Beijing

Het is inmiddels weer bijna een week geleden, dus ik zal maar weer eens iets van me laten horen.

De laatste dagen voor de start van de OS waren vrij rustig. Mede dankzij een collega van mij bij ING heb ik drie dagen terug een rondleiding gekregen in het Hfdkantoor van ING Beijing; is toch anders als bij ons in Nederland.

Daarnaast moeten er natuurlijk ook regelmatig kleren gewassen worden en al ben ik daar geen held in; vooralsnog is het allemaal weer schoon en ruikt het weer fris (je zweet je namelijk hier helemaal rot hier in de broeikas in China), maar desondanks heb ik met een koortje toch de wasmachine (tijdelijk) klein gekregen.

Op 8 augustus ben ik 's middags voor het eerst naar het HHH geweest om mijn ontbrekende kaarten op te halen. Na een uurtje of 3 wachten had ik alles compleet en kon ook voor mij de zwatre handel beginnen.

's Avonds natuurlijk de openingsceremonie van de OS gezien vanuit het HHH waar ik ook nog enkele bekenden tegenkwam van Bastion Baselaar. Na het opkomen van de Nederlandse atleten ben ik naar mijn hotel gegaan om het vuurwerkspektakel beter te kunnen zien. Ik dacht dat de stad gebombardeerd werd rond de klok van twaalf! De hele stad was verlicht en de alarmen van auto's gingen spontaan af.

Inmiddels ook alweer een kijkdag OS achter de rug. Vanochtend naar badminton gekeken en vanavond naar handbal. Helaas beide sporten zonder Nederlandse inbreng.

Tussendoor ook weer in het HHH geweest om even een oerhollands patatje met een kroketje te nuttigen (anders val ik teveel af). Hierbij Jan Smit getroffen en de Burg. van 020-stad. Uiteraard even met eerstgenoemde op de foto geweest.

Morgen wordt een dagje judo kijken met als Nederlandse vertegenwoordiger Dex Elmont; wellicht een medaille?

Groeten en tot de volgende keer en iedereen bedankt voor de leuke reacties en mailtjes tussentijds.

Barry

  • 09 Augustus 2008 - 15:31

    Theo En Ans:

    Hoi Barry,

    Het is leuk om jouw verslagen te lezen. Bij sommige dingen denken wij "dat is niks voor Barry"
    Je hebt vandaag dus de 1e bronzen medaille gezien voor Nederland. Echt gaaf lijkt het ons.
    Niet teveel Hollandse patatjes eten, ook lijst met sambal, hi hi
    Wij blijven jou volgen, geniet ervan tot de volgende mail.
    gr. Theo en Ans

  • 09 Augustus 2008 - 15:45

    Anja:

    Ja, ja, waar is die foto dan met Jan Smit?
    Nog veel plezier op de tribunes!!!!!!

  • 10 Augustus 2008 - 10:27

    Ralf En Jenny:

    hey dikke,
    we lezen dat je in dat hhh lekker een hollands patatje kan eten kan je mooi op gewicht blijven hahaha. nou geen zorgen ik blijf ook gewoon op gewicht.zal vast wel gezellig zijn in dat hhh een lekker pint erbij en feesten maar! hier in eindhoven gaat ook alles zijn gangetje. veel plezier daar nog en veel plezier met het kijken naar alle sporten.

    groetjes ralf xx jenny

  • 10 Augustus 2008 - 17:46

    Ad Van Der Kruijs:

    Wij dachten al hij zal wel in het HHH kijken.
    Leuk om er zo dicht op te zitten.
    Eerst dachten we je te herkennen tussen de nederlandse atleten bij de binnenkomst, maar dat was kennelijk een grapjas van de pers.
    Als je in beeld komt moet je wel zwaaien want dat doen de anderen ook.
    Geniet er maar van wij houden de rest van de familie wel op de hoogte.
    Groetjes en nog veel plezier.
    Ad en Yola

  • 11 Augustus 2008 - 08:39

    Tea Grijpstra:

    `k Heb nog even gereageerd op je eerste bericht uit Beijng.
    Heel veel plezier bij de spelen!

  • 12 Augustus 2008 - 10:10

    Francien En Anton:

    Je zult wel denken zijn ze me nu vanuit Nijmegen ook al aan het volgen? We lezen je reisverslag inderdaad met plezier duimpje omhoog en geniet er van Doeiii

  • 12 Augustus 2008 - 20:03

    Thea Vd Heuvel:

    Hoi Barry,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. Vooral in Beijing, tof om daar te zijn en daarvan verslag te doen.
    Nu is het wachten op de foto's, ook die met Jan Smit. Ik ga de 23e naar een optreden dus ik kan hem dan vragen of hij met een "beroemde sporter" op de foto staat. Nog heel veel plezier en tot????????

    Groetjes Thea

  • 14 Augustus 2008 - 17:21

    Miriat M:

    Hey Barries!
    Bedankt voor je mail!!! Gaat allemaal goed daar begrijp ik. Nog maar een paar daagjes en dan is het avontuur alweer voorbij en kun je je voegen bij de OS op TV Bokt! Hier verder alles ok, ook hier het krokettenpeil nog aardig op orde en niks afgevallen. Let je wel op dat je boven je gewichtsgrens blijft anders herkennen we je niet meer. Zit nu bij de Kuijkentjes OS te kijken met Karen. Gezellie! Tot snel maar weer en geniet nog even van je avonturen daar! xx Mir (ook groetjes van Vinnie)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2008

Oost West Thuis Best

16 Augustus 2008

Einde Spelen

09 Augustus 2008

De spelen zijn begonnen!

03 Augustus 2008

Hoogtepunten Beijing deel II

30 Juli 2008

Hoogtepunten Beijing deel I
Barry

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 10718

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: